آدمهای نزدیک ما مثل گوشی های موبایلمون هستند . 

اولش با شوق و ذوق می خوایمشون . می خوایم که داشته باشیمشون . کنارمون باشند و همیشه باهامون . فکر می کنیم آخر شق القمرند و اگه مال ما باشند دیگه ته تهشه همه چیز . 

زمان که می گذره خیلی هامون به گوشی هامون انس می گیریم و از زیر و بمشون اطلاع پیدا می کنیم . خیلی جاها حال می کنیم با گوشیمون و حاضر نیستیم ازشون جدا بشیم چون در محدوده ی عادت، برامون راحت ترین و صمیمی ترین گزینه میشن و لازم نیست برای در آوردن زیر و بم یه گوشی دیگه وقت بذاریم . اما یه جاهایی هم کم کم احساس می کنیم که دیگه این گوشی پاسخگوی نیازها و هیجانهای ما نیست و باید کم کم به فکر یه جدیدش باشیم . 

با اینحال کمتر کسی رو میشه دید که با وجود ادعاش، تمام زیر و بم گوشی ش رو شناخته باشه و از تمام توانمندی هاش اونطوری که باید و درست بوده، استفاده ی بهینه کرده باشه . 

آدمهای نزدیک ما هم همینطور هستند . صرف اینکه ما در برهه ای از زمان بطور فشرده براشون وقت گذاشتیم و با یه کلیت از اونها آشنا شدیم، ادعا می کنیم که تمام زیر و بمشون رو شناختیم و به همین دلیل زود نگاهمون در مقابلشون یه نگاه مالکیتی عادتزده میشه . نگاهی که خیالش از داشتن راحته و در عین حال فاقد غلیانات هیجانیه . نگاهی که لاجرم خیلی جاها فاقد جذابیته . 

 

حتی گوشی ها هم اونقدر زیر و بم دارن که با وجود سالیان سال استفاده از اونها، هنوز نکته های جدید و تازه ای برای جذاب بودن داشته باشند، چه برسه به آدمها . 

نگاه ما باید مشتاقِ کشفِ شگفتی ها باشه وگرنه که جذابترین چیزهای دنیا هم خیلی زود معمولی و پیش پا افتاده میشن . 

_______________________________________________________________

بارونی که از ابر سفید میاد که بارون نیست . بیشتر شبیه اینه که خورشید نشسته پشت یه پرده ی توری و آبریزش چشم پیدا کرده . در نوع سنگین ترش، به گریه افتاده . 

خلاصه که از نظر من حتی با تخفیف هم بارون حساب نمیشه . 

بارون باید از ابرای سیاه بیاد . خورشید خانم درست و حسابی نورش کم بشه، رنگ پس زمینه، خوووووب خودشو نشون بده و آدم حسابی حس روز بارونی بهش دست بده . 

از اون روزای بارونی که خیس و کلافه میرسی خونه، لباس خشک می پوشی، غذای گرم و نرم - مخصوصا آش یا سوپ گرم - می خوری و با خودت فکر می کنی چقدر خوشبختی که یه سقف امن داری و یه غذای گرم و لباس خشک و  

و اونوقته که روز بارونی میشه یه حس خوب و یه خاطره ی شیرین که همه چیز توی اون از نور خورشید گرفته تا تمام حس و حالهای تو مشمول تغییر معنی دار و بعضا دلچسب میشه  

 

 

گوشی ,تمام ,خیلی ,بارونی ,کنیم ,خورشید ,خیلی جاها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

من و آقای قاضی⁦❤️⁩ شبکه سمن های استان کرمانشاه آریاسازه idehmedia آخر قصه... آموزش بورس - ارز دیجیتال تصویر گستر کیمیا U Code فروشگاه جوان کابل